Hírek
2018. Augusztus 24. 19:00, péntek |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kapós a hazai, főleg, ha jó az ára
A vásárlók csaknem háromnegyede vásárol élelmiszert az ár alapján, és csak alig több mint fele tekinti elsődlegesnek a minőséget
- írja pénteki számában a Világgazdaság a Médiaunió Alapítvány megbízásából készült felmérést ismertetve.
Az Ipsos által elvégzett vásárlói felmérés szerint a vidékiek átlag felett, 80 százalékban árérzékenyek, a budapestiek körében 60 százalékos a vásárlást befolyásoló tényezők közül az ár.
A megkérdezettek 95 százaléka azt állította, hogy szívesen vesz magyar élelmiszert, a gyakorlatban azonban csak körülbelül minden harmadik vevőről mondható el, hogy meg is teszi.
Hazai terméket a vásárlók legnagyobb arányban zöldségből, gyümölcsből vásárolnak, a nagy többség a hús, a felvágott, valamint a tej, tejtermék és tojás kategóriában választ hazait, a többi termékkörben már bőven 50 százalék alá csappan a magyar terméket választók köre.