Hírek
2018. Július 24. 05:02, kedd |
Belföld
Forrás: mti - fotó: pixabay
A poggyász késése esetén is jár kártérítés a légitársaságtól

A poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után
- hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) az MTI-hez hétfőn küldött közleményben.
A civil fogyasztóvédelmi szervezet a napokban előfordult megnövekedett poggyászkésésekre reagált.
A kártérítés feltétele, hogy a fogyasztó írásban jelentse be kártérítési igényét a légitársaságnál legkésőbb a poggyász kiadásától számított huszonegy napon belül.
A FEOSZ álláspontja szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.
A fogyasztóvédelmi szervezet közölte, a Montreali Egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg, egyebek közt előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár, késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként 1000 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).
Ez a kártérítési összeg maximuma, azonban ennek csak töredékét szokták a légitársaságok megfizetni, mivel az utas nem tudja bizonyítani, hogy mekkora kár érte - írja a szövetség.
A FEOSZ szerint a Ryanair eddigi hozzáállása alapján elég kicsi az esély arra, hogy az utasok valóban kártérítést kapnak. A Ryanairnek nincs telefonos magyar nyelvű ügyfélszolgálata, nincs magyarországi fióktelepe, vagy legalább egy kézbesítési címe, ahova fordulhatnának a magyar utasok.
A Ryanair különféle mondvacsinált indokkal utasítja el a panaszokat, holott a jogszabály alapján kizárólag akkor nem terheli felelősség a késedelem miatt bekövetkezett kárért, ha bizonyítja, hogy minden ésszerű lépést megtett a kármegelőzés érdekében - olvasható a közleményben.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége évek óta szorgalmazza, hogy a kormány készítse el az új fogyasztóvédelmi politikáját, a szövetség szerint a légitársaságok ügyfélkapcsolatára is a közszolgáltatást végző társaságok ügyfélszolgálataira vonatkozó szigorú szabályokat kellene előírni.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 19. 07:35, péntek | Belföld
Védelmi innovációs tanszék alakult a győri egyetemen
A védelmi innovációval és a kritikus infrastruktúrák védelmével foglalkozó tanszéket hoztak létre a győri Széchenyi István Egyetem innovációs parkjában -
2025. Szeptember 19. 07:33, péntek | Belföld
Kövér László: nemzetpolitikai értelemben az elmúlt tizenöt év volt a legeredményesebb időszak
2025. Szeptember 19. 07:32, péntek | Belföld
Orbán Viktor: a svéd nép a barátunk, a svéd kormány azonban nem Magyarország barátja
A svéd nép a barátunk, a svéd kormány azonban nem Magyarország barátja - írta Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön az X-en a svéd kormányfőnek üzenve.
2025. Szeptember 18. 07:46, csütörtök | Belföld
Karácsony Gergely: aki Budapestet csődbe taszítja, azt Budapest magával rántja
Aki Budapestet csődbe taszítja, azt Budapest magával rántja - írta a főpolgármester a Facebook-oldalán, reagálva az Állami Számvevőszék jelentésére.